Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Redacción
Martes, 30 de mayo de 2017 | Leída 80 veces
ASSEMBLEA CIUTADANA

El govern local fa balanç dels progressos en l'actual legislatura

Guardar en Mis Noticias.

Resum de les intervencions dels regidors de l'equip de govern municipal (Compromís, PSPV-PSOE i Asamblea Bétera Ciudadana) durant el transcurs de l'assemblea ciutadana oberta celebrada el darrer divendres de maig a Casa Nebot. En el torn de preguntes els veïns reclamaren millores en l'enllumenat de la zona d'Horta Vella, prop de l'hospital, i passos de vianants. L'ús de les infraestructures esportives i la creació d'un Consell Local de l'Esport també foren motiu de preguntes. L'objectiu dels tres partits que governen fou "oferir transparència a les gestions municipals" i explicar als veïns tot el que s'ha fet en els dos anys de mandat.

[Img #9247]

Cristina Alemany. Alcaldessa (Compromís). Àrea d'Esports, Sanitat, Comunicació i Participació Ciutadana i Transparència i Bon Govern, així com altres àrees no delegades en els membres de la Corporació o Junta de Govern Local.

ESPORTS:

6 EIXOS FONAMENTALS:

A) Millora de les instal·lacions esportives (obsoletes, manca d’inversió en manteniment, degradades).

Intervencions:

Pista multiusos.

Vestuaris pavelló + corredor.

Piscina Coberta (vestuaris + sòl del vas).

Pistes tennis + frontó.

Valoració intervenció en camp futbol 11 + pista atletisme.

B) Ampliació activitats esportives oferides per l’ajuntament.

C) Revisió dels preus públics vinculats a les activitats esportives, regularitzar certes activitats i estudi de bonificacions per a certs sectors poblacionals.

D ) Relacionat amb Comunicació: treball important per a la visualització de totes les activitats esportives realitzades a la localitat i la difusió d’esports considerats minoritaris.

C) Relacionat també amb la comunicació: donar a conéixer a la població esportistes de Bétera que destaquen en les seues disciplines esportives.

D) De cara al futur, i sempre tenint en compte que no depén de l’ajuntament exclusivament, intentar remunicipalitzar els monitors/es esportius. L’aspecte econòmic també és imprescindible.

SANITAT:

EN ESTE CAS TRES EIXOS:

A) Control de plagues: panderoles, rates, …

L’empresa que oferix el servei és eficient i rápida, entre 24 i 48 hores resolen les qüestions.

B) Gats i gossos:

Gats: col·laboració mitjançant conveni amb una associació del poble, posada en marxa campanyes de conscienciació i informació per a la ciutadania.

Gossos: estem treballant, per a què en breu, es puga oferir un millor servei per als gossos abandonats I també perquè els gossos replegats estiguen en condicions òptimes.

C) Mosquit tigre: diferents reunions amb membres de la Conselleria, ajudes econòmiques i, en breu, conjuntament amb l’àrea de medi ambient prepararem material i xarrades per informar la ciutadania i buscar la col·laboració.

COMUNICACIÓ:

A) Reducció de la despesa en comunicació amb uns criteris clars: difusió de la informació en mitjans comarcals i del PV, exclusivament els mitjans digitals i en paper.

B) Impuls de tots els mitjans de comunicació municipals: Facebook, Twiter, BeteraInformació, App, Radio Bétera. En este cas, també està treballant-se, des de l’ajuntament i des de la Presidència de la Generalitat i la FVMP, per regularitzar la situació anòmala de les ràdios municipals.

C) Inversió económica important en els mitjans de comunicació d’àmbit estatal: és un dels requisits del Ministeri per lluitar per la declaració de la Festa de les Alfàbegues com a Bé d’Interés Turístic Nacional.

D) Relacionat directament amb l’àrea de Participació, Transparència i Bon Govern: impuls de l’app Bétera en Línia, tant de l’apartat de notícies i de bans com de l’apartat d’incidències.

PARTICIPACIÓ-TRANSPARÈNCIA I BON GOVERN:

A) La fita més important: l’aprovació del primer reglament de participació ciutadana en la historia política d’este poble.

Ara, s’ha posat en marxa ja el reglament del Consell Ciutadà i el pas següent la regulació de la resta de consells sectorials.

Este Reglament és la ferramenta més poderosa de participació que pot aprovar un municipi.

Directament relacionat amb l’àrea econòmica, este any s’impulsarà la participació dels veïns i veïnes en les inversions dels pressuposts.

B) Transversalitat d’esta regidoria i el treball en equip: publicació de tres guies:

La primera la del Reglament de Participació. Dues guies més, conjuntament amb la Dona i Drets Socials: ajudes a dones maltractades i ajudes socials. Repartides pels diferents edificis municipals, no sols administratius i còpia a les diverses associacions de la localitat.

C) Treball conjunt amb l’àrea d’informàtica i noves tecnologies: habilitació de nous espais d’informació: com la situació de les mocions aprovades i la posada en marxa de la web de Transparència que s’actualitza regularment amb continguts a l’abast de qualsevol persona de Bétera.

Fernando Cantarino (PSPV-PSOE). Àrea d'Educació , Noves Tecnologíes i Informática i Urbanitzacions.

En l’area de noves tecnologies Cantarino explicà els treballs que s’han fet amb la consolidació de nous punts d’accés wifi de l’ajuntament i la reparació del saló de plens canviant tota la part tècnica perquè els plens es puguen retransmetre en directe i s'emmagatzemen perquè en qualsevol moment estiguen a l'abast de la població.

En Educació s’ha regularitzat el servei de les escoletes amb la creación del Reglament de Régimen Intern (RRI). En l’EPA (Educació d’Adults): S’han millorat les condicions de l'alumnat, posant pantalles i projectors, incorporant més mobiliari nou. S’han oferit més cursos i més variats. En la iniciativa “Camí a l’Escola” s’ha ampliat i potenciat. Hem involucrat als xiquets i a altres entitats, com l'associació de comerciants.

Pel que fa a les Jornades educatives el regidor d’educació afirma que “hem fet un salt de qualitat, portant a conferenciants de major nivell, sense oblidar que participen les entitats educatives del poble".

Respecte al que queda per fer apunta que en les Escoletes es traurà el menjador a licitació i es donarà suport a esta acció amb d'altres per obtenir un mètode d'abaratir el cost del menjador escolar.

En l’EPA se signarà un conveni amb la Universitat per a –en un termini breu (curs 2018-2019)– portar el projecte UNISOCIETAT, que és la universitat per a adults. La idea és convertir Bétera en una ciutat educativa i científica. Obtenir uns ítems de qualitat perquè la Unió Europea ens considere una ciutat educativa. Finalment l’altre gran objectiu és portar l'EOI (Escola Oficial d'Idiomes) a Bétera. Amb la signatura d'un conveni amb conselleria.

[Img #9248]

Joano Baudés (Compromís). Àrea de Patrimoni, Turisme, Medi Ambient, Residus i Neteja Viària, Mobilitat i Trànsit.

MEDI AMBIENT

  • Declaració del Pla Colom com a Paratge Natural Municipal.

"Volem declarar Paratge Natural Municipal aquestes 110 hectàrees de pinada pegada a la serra Calderona i al Parc Natural de la Manguilla de La Pobla de Vallbona que actualment es troben en un procés important de degradació. Des de l’ajuntament ja enviarem fa uns mesos: fitxa urbanística de la zona, plànols de delimitació i breu memòria del seu valor mediambiental.

Beneficis:

  • Obtenir subvencions que ja comença a donar Diputació i esperem en breu Conselleria.
  • Mantenir neta i millorar una zona degradada amb pocs recursos municipals.
  • Eliminar riscos a les urbanitzacions que l’envolten: Pinares i Brucar.
  • Tornar a permetre que les associacions del poble utilitzen el SOS com a lloc d’acampada al mig de la natura.
  • Altres usos lúdics, mediambientals i culturals (recuperació zona d’esparters).
  • Campanyes Mediambientals:
    • Mosquit tigre: Hem començat en febrer amb anàlisis dels llocs de major conflicte i fumigació. S’han mantés reunions amb els responsables de tots els sectors de Mas Camarena: zona més perjudicada el 2016. S’enviarà per correu a totes les urbanitzacions.
    • Excrement de gossos: S’inicià amb una campanya en octubre de 2016 informant a la població de les seues obligacions i de l’import de les multes. Ara la Policia Local començarà a interposar denúncies a aquells que incomplisquen.
    • #BéteraNeta:  Es tracta de fer entendre a la gent que els carrers i espais públics també són sa casa i cal mantenir-los en bones condicions perquè totes i tots tenim dret de gaudir-los.
  • Acords Consorci València Interior:
    • Cinqué contenidor per als grans productors d’orgànic del terme municipal. Restaurants i superfícies comercials.
    • Millora en la replega del cartró.
  • Acord Texlimca.- Es regula l’arreplegada del tèxtil a Bétera. Part dels diners es destinen a serveis socials.
  • Acord ajuntaments sostenibles.- Bétera entra al pacte d’alcaldes pel clima i l'energia. En breu començarem a treballar per fer les medicions i anàlisis de CO2 del nostre terme i quan les tinguem prepararem els plans d’acció que ens permeten rebaixar les emissions en un 40%. Més de 7.400 ajuntaments del món estan treballant sobre este acord i sembla una proposta molt encertada.
  • Millora en la neteja de parcel.les brutes.- Estem sent molt més àgils en la neteja de parcel.les brutes del terme. De 76 ordres d’execució, al 2013, hem passat a 186, en 2016.
  • Inici Consell de Participació Mediambiental i indicadors.- Quan comencem amb els Consells de Participació Mediambientals, disposarem d’indicadors de RSU, poda, envasos, vidre, cartró, roba, CO2, aigua,… que ens permetran realitzar accions i valorar en poc de temps si les mateixes estan sent correctes.

MOBILITAT

  • Millora carretera CV-336 al seu pas per dins del nucli urbà (Av. País Valencià, Plaça Luis Reig i Av. Escultor Ramón Inglés).- Estem en contacte amb diputació per intentar realitzar un projecte de pacificació del trànsit d’esta carretera per on passen milers de cotxes diàriament i la travessen centenars de persones al ubicar-se a les seues proximitats el centre de salut, l’institut, el col.legi parroquial i Mercadona.
  • Apertura carrer la Nòria.- En breu l’Ajuntament, gràcies a les bones gestions de la regidoria d’urbanisme, obrirà el pas entre el carrer la Nòria i el carrer Llarg i podrem intentar rebaixar el trànsit que actualment col.lapsa l’Avinguda del País Valencià.
  • Metro-FGV.- Per primera vegada tots els grups de les Corts Valencianes per unanimitat demanen que s’estudie la viabilitat econòmica i tècnica perquè Bétera siga l’únic final de parada de la Linea 1 i els trens puguen arribar cada 15 minuts. En cas de no ser viable, analitzar altres mesures que puguen aplicar-se per retallar els horaris i disposar de més trens.

PATRIMONI I TURISME

  • Museu de les Cultures i les Tradicions.- La primera sala (Sala 1: antiga biblioteca) ja està completament finalitzada i exposarà peces des de l’època del bronze fins l’andalusí. Ja estem preparant la sala 2 (des d’època baix medieval fins contemporània: antics jutjats) i recopilant material per al museu de les tradicions. Hem sol.licitat dues subvencions: una a diputació per import de 100.000 € i una altra a conselleria per 40.000 €.
    • El museu de les cultures i les tradicions volem que siga un espai cultural obert i dinàmic: xarrades, exposicions, concerts, consell i oficina del patrimoni, centre d’estudis locals, biblioteca d’història,…
  • XI excavació Horta Vella 2016 i XII excavació 2017: Universitat de València.
  • Primera intervenció trinxeres Mas de Quirro 2016 i segona intervenció i musealització de les trinxeres durant el 2017.
  • Crear al 2017 els Plans directors per a restaurar el Castell de Bétera i les Coves.
  • Noves publicacions:
    • Unitats didàctiques escoles i museu: Ibers, romans, musulmans, moriscos I cristians.
    • Excavacions Horta Vella 2001-2017: Un jaciment amb 1000 anys d’ocupació.
    • Catàleg i guia del museu sala 1.
    • Reedició de 1000 exemplars: Les alfàbegues de Bétera: tradició i cultura.
  • Documentals:
    • Documental creat al 2016: Jo sóc Alfàbega.
    • Documental 2017: Els coets, un patrimoni de Bétera.
    • Documental 2017-18: Cant Valencià.
  • Festes 2017: Donarem un tractament diferent a les tradicions de Bétera: Entrada de la murta, dansà, ave maria, nit d’albades, rodà de les alfàbegues, coets de luxe, cordà, coetà, retaule, coetà del gos, ball de Torrent i vuitava.

Cristina Ballesteros (PSPV-PSOE). Àrea d'Agricultura, camins veïnals, Clavegueram i Aigua , Obres Públiques , Parcs i Jardins.

AGRICULTURA:

  1. Bétera passa de no rebre cap subvenció del Pla de Camins rurals de la Diputació a ser el segon poble de la comarca que més en rep.
  2. Pavimentació, millores, i augment de la seguretat vial per a multitud de camins rurals i passos de barrancs.
  3. Cartells als camins rurals, recuperació dels topònims del nostre terme municipal.

AIGUA I CLAVEGUERAM:

  1. La U.E. finançarà amb 9,000.000€ l’ampliació de la depuradora d’aigua de Bétera.
  2. Es solucionaran els problemes d’inundacions a les urbanitzacions Mas Camarena i Torre en conill amb la instal·lació de col·lectors i pous de drenatge.
  3. Projecte per fer potable tota l'aigua de Bétera.

PARCS I JARDINS:

  1. Renovació i nova creació de parcs infantils a la localitat
  2. Inversió de més de 500.000€ per a la construcció d’un gran parc l’ús del qual inclourà activitats lúdiques i esportives.

OBRES PÚBLIQUES:

  1. Millora de senyalització, l’accessibilitat i la mobilitat a diferents carrers i places del poble.
  2. Reparació de l'aparcament de l’estació de metro.

[Img #9249]

Enric Álvarez (Compromís). Àrea d'Hisenda, Intervenció, Gestió Tributària i Tresoreria.

  1. RESTITUCIÓ DELS MECANICISMES DE CONTROL PER GARANTIR LA CORRECTA APLICACIÓ DELS DINERS PÚBLICS.
    1. Situació prèvia:
      1. En el darrers anys de la legislatura anterior, amb l’excusa de agilitzar, s’havia desmantellat els sistemes de control que la llei estableix a la mínima expressió: (existència de crèdit i competència d’òrgan)
      2. S’havia reduït el termini per a la fiscalització de 10 a 3 dies.
      3. S’implantà el silenci administratiu favorable en cas d’absència de fiscalització.
      4. Les conseqüències d’aquesta reducció del sistema de fiscalització eren:
    2. Mesures adoptades:
      1. Restitució del sistema de fiscalització limitada prèvia amb els extrems de fiscalització recomanat de la intervenció de l’ajuntament i raspallat pel Col·legi de secretaris, interventors i tresorers.
    3. Conseqüències de la mesura:
      1. Restabliment de les garanties de control, tant de legalitat com de formalitat.
      2. La seguretat de que en cas de qualsevol incompliment, este arribarà al tribunal de comptes perquè determine el nivell de responsabilitat en el que s’haja pogut incórrer.
      3. Lleugera lentitud dels procediments.
  2. REDUCCIÓ DEL DEUTE.
    1. Situació prèvia
      1. Es trobaren amb un deute de mes de 4 milions d’euros, i amb la decisió d’amortitzar-lo encara que això deixara un nivell de liquiditat que podria se insuficient i que podria provocar l’incompliment de les obligacions de pagament.
      2. Aprovació d’una liquidació de 2014, basada en una dotació insuficient i poc realista del dubtós cobrament que reflectí un superàvit pressupostari excessiu i gens ajustat a la realitat.
    2. Mesures adoptades:
      1. Obrir un procediment de lesivitat respecte de la liquidació de 2014. Perquè siguen els tribunals qui determinen si l'operació era correcta o no.
      2. Amortitzar anticipadament una part del préstec i no la totalitat per tal de garantir la liquiditat suficient. Seguint els criteris dels tècnics d’intervenció.
      3. Real si s’haguera aplicat el criteri de prudència.
    3. Conseqüències de les mesures:
    4. Partir d’una situació comptablement més realista.
    5. Augment de la liquiditat.
    6. Majors garanties de compliment de les obligacions de pagament de l’ajuntament.
  3. RECUPERAR EN NIVELL DE LIQUIDITAT NECESSARI I SUFICIENT.
    1. Situació prèvia
      1. A 31 de desembre el saldo dels comptes bancaris era al voltant de 6000.000 €
      2. El deute viu en eixe moment era de més de 4.000.000 €
      3. Elsl més de 4.000.000 € del PMS s’havien gastat per poder cobrir l’excés de despesa corrent que s’havia fel en el anys anteriors.
      4. Prop 1.500.000 € en avals executats que també s’havien gastat en cobrir l’excés de despesa corrent.
      5. Quasi 2.000.000 en passius contingents.( Import que s’ha de pagar com a conseqüència de situacions previsibles però que no és té la certesa del moment en que es produirà). Com exemple devolució d’ingressos indeguts, sentencien de tribunals pendents de dictar, etc.
    2. Mesures adoptades.
      1. Iniciació del procediment de lesivitat.
      2. No amortització de la totalitat del préstec.
      3. Contenció de la despesa.
      4. Rigorositat pressupostària tant en la confecció dels pressupostos com el en el control de la seua aplicació.
    3. Conseqüències de les mesures:
      1. Major superàvit pressupostari.
      2. Major capacitat d’inversió el que s’acredita amb els mes de 2.000.000 € invertits en 2016 i els mes de 3.000.000 € d’inversions previstes per al 2017.
      3. Possibilitat de fer inversions importants en 2018 amb càrrec a PMS. Donat que s’ha santejat l’economia del municipi. Que s’acredita amb el saldo dels comptes bancaris a 31 de desembre de 2016 que es de un poc mes de 13.000.000 €
  4. MODERNITZAR ELS PROCEDIMENT GESTIÓ ECONÒMICA PER DISPOSAR D’UNA INFORMACIÓ ACTUALITZADA QUE FACILITE LA PRESA DE DECISIONS EN MATÈRIA ECONÒMICA I PRESSUPOSTÀRIA.
    1. Situació prèvia:
      1. Signatura manual de les factures.
      2. Absència d’aplicacions que automatitzen els procediment comptables.
      3. Endarreriment considerable en l’anotació de les operacions comptable dels ingressos precedent dels tributs gestionats per la diputació.
      4. Informació de la situació pressupostaria incorrecta.
      5. Incapacitat de presa de dacions encertades donat que la informació no estava actualitzada .
    2. Mesures adoptades:
      1. Reunió amb la diputació per exigir la millora en la recaptació voluntària i en l’executiva.
      2. Contractació i implantació de la firma electrònica de les factures.
      3. Contractació i implantació d’aplicacions que automatitzen l’anotació de les operacions comptables dels tributs gestionats per la diputació.
    3. Conseqüències de les mesures:
      1. Augment dels ingressos, sense haver d’augmentar la pressió fiscal al ciutadà.
      2. Informació actualitzada.
      3. Major rigorositat pressupostaria ja que no s’han de basar en estimacions sinó en informació actualitzada.
      4. Reducció del termini de pagament als proveïdors de l’ajuntament.
      5. Major CAPACITAT DE IMPLANTACIÓ DE MESURES CORRECTORES EN CAS DE DESVIACIÓ DEL OBJECTIUS.
      6. En definitiva millor gestió en matèria econòmica

Maite Bes (PSPV-PSOE). Dona Igualtat i Joventut.

Una de les primeres actuacions que va posar en marxa la Regidoria de la Dona i Igualtat va ser, segons assenyala Maite Bes (PSOE) "No estàs a soles. Volem escoltar la teua veu", una línia telefònica oberta a l'estiu del 2015 a disposició de totes les dones del municipi, amb la característica de no passar per l'aparador. També, l'ampliació d'horari del tècnic municipal en l'àrea de la dona, ja que anteriorment disposava de poques hores i duarant l'atual legislatura s'ha aconseguit ampliar, cosa que ha permés assessorar més dones en qüestions com augment de l'autoestima, informació sobre ferramentes per a millorar la seua situació econòmica o social, etc.

A més, s'ha editat un nou Pla Municipal Contra la Violència de Gènere adaptat a les últimes novetats legislatives, sobretot pel que fa a l'estatut de la víctima.  

La regidora de la Dona destacà que s'han posat en marxa campanyes de sensibilització social en diferents llocs del municipi, com la que es dugué a terme en el mercat amb una pancarta reivindicativa amb suport de la corporació i del teixit associatiu, i que s'han reforçat les comissions de seguiment de violència -on treballlen mà a mà institucions públiques i professionals de la matèria (forces de seguretat com policia local i guàrdia civil, treballadores socials, centres de salut, etc)- on es porta a terme un seguiment exhaustiu en el protocol d'actuació davant possibles víctimes de violència masclista. Maite Bes apunta també que la regidoria treballa perquè la igualtat siga real i efectiva, d'ací el Pla d'Igualtat d'Oportunitats entre homes i dones de l'Ajuntament de Bétera, i les accions amb el col.lectiu LGTBI com la presentació d'esta associació en la comarca de Camp de Túria, així com tallers sobre delictes d'odi i contra la intolerància. 

Les reinvidicacions s'han fet també des dels mateixos edificis municipals, com la del 17 de maig contra l'homofòbia, pel respecte dels drets humans i la dignitat de les persones, i donant més visibilitat i creant més conscienciació social. “La major expressió de convivència d'un país és la igualtat i la solidaritat, i per a aconseguir-ho és fonamental l'educació en aquests valors”, va remarcar la regidora de la Dona, Igualtat i Joventut. 

Augusto Sevilla (Asamblea Bétera Ciudadana). Àrea de Comerç, Mercat, Indústria, ADL, Consum, Ocupació i Noves Àrees d'ocupació.

S'ha augmentat el personal de l'ADL per donar un millor servei i obtenir millors resultats en benefici dels ciutadans. Hem passat de 2 tècnics a 2 tècnics, 1 administratiu, 2 orientadors laborals i habitualment entre 1 i 2 becaris.

En Consum s'ha millorat l'agilitat de les reclamacions dels consumidors i l'assessorament sobre els tràmits que han de realitzar. També hem oferit xarrades, com la de les gestions que havien de realitzar per a reclamar a la banca el retorn dels diners de les clàusules sòl. En el que portem de legislatura hem atès unes 300 reclamacions amb un resultat positiu en el 40% dels casos.

En Ocupació hem treballat en l'homologació de 12 especialitats el que ens ha permès que els tallers d'ocupació hagen passat de ser de 6 mesos a tallers d'un any de durada, hem passat de tenir 2 aules d'alumnes a tenir 3 més 2 de menors de 30 anys, és a dir de 2 aules a 5. Un altre gran benefici per als alumnes és que obtenen un certificat de professionalitat.
Hem millorat el material didàctic. De llapis i paper hem passat a ordinadors, i de pissarra i clarió a pissarres digitals. Com a novetat hem introduït tallers per a persones amb formació acadèmica dels quals anteriorment quedaven desplaçats.

Reforçar els recursos de l'ADL ens ha permès destinar a ocupació en el que portem de legislatura 1.608.000 euros dels quals hem obtingut 1.329.000 a través de subvencions, de manera que hem pogut donar faena a 213 persones.


Però este any volem anar més enllà i volem obtenir en subvencions per al foment de l'ocupació entorn a 1.070.000 el que ens permetria destinar a ocupació 1.360.000 que donarien treball a més de 110 persones.
Una altra de les novetats són els orientadors laborals que han atès 189 persones en el primer semestre de 2017 ajudant-los i orientant-los en la recerca de faena, d'estos 189, 20 han trobat ocupació.
També per primera vegada celebrem les primeres jornades sobre ocupació a Bétera, on vam tindre a diferents ponents que van realitzar xerrades sobre recerca de treball, creació d'empreses i finançament de les mateixes.
També diverses empreses van col·locar els seus estands on els ciutadans van poder lliurar els seus currículums. Enguany tenim previst fer les segones jornades sobre ocupació.
Una altra novetat que estem a punt de posar en marxa és el portal d'ocupació que posarà en contacte els empresaris que sol·liciten treballadors amb els treballadors de Bétera.
En comerç hem dut a terme diverses campanyes al costat de l'associació de comerciants per dinamitzar el comerç local:

- La huitena i novena fira de comerç, com a novetat la vuitena es va realitzar per primera vegada en mes Camarena, la desena també tindrà lloc allà.
- Les campanyes de Nadal.
- Hem recuperat la ruta de la tapa davant la gran demanda per part dels hostalers del municipi.
-També hem realitzat campanyes a mida per a cada sector com la que es va realitzar en pasqua amb els forns i carnisseries tradicionals de Bétera.

[Img #9250]

Raquel Puig (Compromís). Àrea de Cultura, Festes i Tradicions, Drets Socials i Tercera Edat.

REGIDORIA DRETS SOCIALS

Destacar tots els programes i serveis, però em centraré en alguns programes, els novedosos amb el nou equip de govern:

       A. Dins del programa d’oci i temps lliure:

      - Gimnasia saludable per a majors.

      - Informática per a majors.

      - Oci per a persones amb diversitat funcional (col·lectiu oblidat en este poble).

Tres tipus de projectes:

  • Oci amb animals assistits, fins als 21 anys.
  • Oci per adults: esport i ball, excursions…
  • Escola d’estiu amb diversitat funcional.
  1. Creació de l’oficina d’assesorament per a persones en procés de desnonament.
  2. Ampliació de la subvenció de conselleria per a la contractació de personal per al departament considerant els professionals que son necessaris per a un poble de més de 20.000 habitants.
  3. No menys important, creació de la guía de drets socials: explicació de forma fácil en qué consisteixen les ajudes, els tipus d’ajudes que es poden sol.licitar i la documentació que s’ha de presentar, ja que ens adonem que no tots coneixen el procediment, però tampoc que es poden sol.licitar.

 

Regulació de l’ordenança i hem passat de poder rebre sols una ajuda a rebre 2 ( alimentació i lloguer, alimentació i escoleta o menjador…). A part, subministraments básics, fins a una quantitat anual.

REGIDORIA DE FESTES I TRADICIONS:

  1. BAIXADA IMPORTANT DE PROTOCOL : anys 2011- 117.000€ 2016 -26000€
  2. REGULARITZACIÓ D’ALGUNES SUBVENCIONS EN COBERTA: factures pagades directament per l’ajuntament.
  3. NECESSITAT DE LA CREACIÓ DE CONSELL DE LA FESTA I DE LA CULTURA: ara que está regulada l'ordenança de participació, propòsit d’enguany crear els consells.
  4. ESPAI MULTIUSOS: per necessitat d’altres espais, per descongestionar l’Albereda, i per fomentar més la cultura en este poble que estava quieta i esta ha d’estar viva i present al carrer.

REGIDORIA DE CULTURA I BIBLIOTECA:

S’ha gestionat per a establir una programació d’activitats culturals anual, gràcies al increment notable del presssupost i les subvencions demanades a conselleria i diputació.

  1. AQUEST ANY PASSAT HEM REBUT 4 SUBVENCIONS PER A PROJECTES CONCRETS.
  2. SUBVENCIONS OBRES PER A MILLORA DE LA CASA DE LA CULTURA: RAMPA ACCESSIBILITAT, BANYS ADAPTATS…

Compra de material necessari per a no tindre que llogar-ho o per necessitat.

Recuperació de les nits als castell, mantes el cinema de forma regulada i creació d’altres festivals com arts escéniques al carrer o fent comarca: cicle de música Ovidi Montllor.

DIFUSIÓ: CARTELLS EN EDIFICIS PÚBLICS, PANELLS EN PUNTS D’INFORMACIÓ PER LLOCS DEL POBLE, PÁGINA WEB, CORREU ELECTRÓNIC, APP, FACEBOOK, TWITTER I WASSAP.

BIBLIOTECA: ETERNA OBLIDADA

  1. INFRAESTRUCTURES: separació de la biblioteca de adults i la biblioteca infantil adaptada a les seues necessitats.
  2. AMPLIACIÓ HORARI EN DATES D’EXAMENS (gener-febrer i de maig a juliol).
  3. FOMENT DE LA LECTURA I FORMACIÓ D’USUARIS
  1. CONEIX LA TEUA BIBLIOTECA: dirigit a xiquets i joves de nivells educatius en els quals es considera més necessari reforçar l’hábit lector.
  2. TALLER PERMAMENT DE LITERATURA PER A DONES.
  3. I CONCURS DE PROJECTES JUVENILS DE RECERCA CIENTÍFICA I TECNOLÒGICA. Dirigit a alumnes de l’ESO I Batxillerat dels diferents centres educatius de Bétera. L’objectiu d’aquesta activitat és el de despertar i estimular la vocació científicaen els joves i col.laborar en la tasca formativa dels centres educatius. I com a novetat, este estiu: BIBLIOESTIU del 23 de juny al 21 de juliol de 10 a 12h. 

Neus Sánchez (Compromís). Àrea d'Urbanisme, Planificació, Manteniment d'Edificis i Instal·lacions Públiques.

LÍNIES PRIORITÀRIES A D'ACTUACIÓ
 
Centrar l'interès en els sectors que tenen habitatges consolidats, les anomenades Unitats d'Execució de sòl urbà pendents de desenvolupament urbanístic que estan mancats de serveis, dotant-les de serveis amb el que milloraria considerablement la qualitat de vida dels veïns que resideixen en elles. Deixant en segon pla la urbanització de sectors de nova implantació, anomenats sectors de sòl urbanitzable.

Els sectors de sòl urbanitzable que compten amb agent urbanitzador i tinguin contracte signat, hauran de finalitzar les obres o se'ls han d'imposar sancions i danys i perjudicis per rescabalar els propietaris afectats per la demora en l'execució de les obres d'urbanització.

Escometre una Modificació Estructural del Pla General d'Ordenació Urbana
- Modificar i ordenar el sòl no urbanitzable per a regularitzar les activitats ubicades, des de fa temps, en aquest tipus de sòl.
- Eliminar el P.A.I. de "El Manisero", que es va programar fora del Pla General, amb camp de golf inclòs.
- Crear una infraestructura verda que abaste tot el terme i recullga els valors paisatgístics, mediambientals, l'patrimonials ...
-Eliminar les Unitats d'Execució actuals, reordenant i redelimitarles a l'estrictament consolidat per a l'edificació i així poder dotar-les dels serveis que no tenen, poder atorgar llicències d'obra major, prohibit en el seu estat actual per la LOTUP.
 En definitiva adequar el nostre Pla General a la realitat actual.
- Aconseguir l'inici de les obres de la Variant Nord de Bétera
- Aconseguir la remodelació de la carretera Burjassot / Torres Torres al seu pas pel terme de Bétera.

José Rodado (Compromís). Àrea de Personal, Serveis jurídics, Policia, Interior i protecció civil, Cementeri i Parc Mòbil. 

PERSONAL. La Plantilla: 260 treballadors.
FUNCIONARIS CARRERA: 114 Places. PERSONAL LABORAL (en plantilla): 22 Places. PERSONAL LABORAL TEMPORAL (la majoria d'ells laborals indefinits): 123 Places.
Quan vam arribar vam trobar per una banda, un personal que en general estava descontent, jo crec que a conseqüència de la pèrdua de drets tasques soferts per les retallades que va realitzar el PP durant la crisi. I d'altra banda ens trobem algunes costums arrelats durant molts anys que teníem l'obligació de canviar.
En aquests dos anys, s'han recuperat drets i condicions laborals dels treballadors / es, que a més influïen negativament en el servei prestat al ciutadà. A més no havíem només millorar condicions laborals sinó que aquestes mesures les hem posat en relació directa amb l'exigència diària i contínua d'anar realitzant canvis en el dia a dia per millorar l'atenció i el servei al veí de Bétera (durada dinars, sol·licituds de vacances o dies d'assumptes propios..etc. sol·licitar abans els dies que no vens). Hem creat borses de treball, i més que crearem. S'han realitzat 6 expedients disciplinaris, sancions..etc.)
Rodado: "No podria parlar de personal i no parlar encara que siga breument de la RLT (la relació de llocs de treball). És una valoració adequada de tots els llocs de treball i posar-lo en relació amb les retribucions. Bé, aquest és un projecte que es va iniciar l'any 2007-2008, que ha costat gairebé 100.000 € i que quan vam entrar encara no estava acabat. És un objectiu que ens agradaria poder realitzar aquesta legislatura".

POLICIA LOCAL

49 policies. (2 inspectors, 8 oficials i 39 agents-4mujeres-).
(No obstant això 2 agents de baixa de llarga durada, 1 alliberat sindical, 2 agents en excedència. 44 que cobreixen les 24 hores del dia)
Al meu entendre, ens trobem quan arribem al govern una policia també preocupada amb la seva situació laboral, amb reduccions de jornades i amb pèrdua de drets laborals i econòmics
El treball que hem realitzat durant aquest temps ha estat molt semblant que amb la resta de personal. D'una banda hem recuperat condicions i drets laborals que s'havien retallat i de l'altra, conseqüència directa de l'anterior, hem buscat una major implicació i dedicació en l'exercici de la funció policial. La idea de la regidoria des del principi ha estat buscar un model policial basat en la proximitat i proximitat amb el ciutadà i que aporte una major especialització de la Policia. (Seguretat ciutadana, protecció al menor, violència de gènere, etc.)

ÀREA DE CONTRACTACIÓ
Este departament és el que realitza efectivament el procediment de tramitació dels contractes, ja siguen contractes majors bé contractes menors. Els primers són els que normalment es liciten (subhasten) públicament buscant la millor oferta per a l'Ajuntament.
No obstant això, "em centraré en els contractes menors que és on hi ha una major llibertat, arbitrarietat, en la contractació per part dels polítics. Són aquells contractes fins a 18.000 € (sense iva sempre) on el regidor decidia (decideix) amb qui contracta. (Es fan uns 200 contractes a l'any)".
Doncs bé, ací hem introduït canvis de gestió política fonamentals, que estan donant els seus fruits i estan millorant la situació econòmica de l'Ajuntament. Són mesures senzilles però que donen un resultat formidable en la contenció i control de la despesa de diners públics:
1r.- tota despesa que es realitza per més d'una quantitat ha de tenir la seua retenció de crèdit. És a dir, comunicar-li al departament econòmic què anem a gastar i en què. Amb això s'aconsegueix que sempre es tinga un control directe dels diners públics que gastem.
2º.- Segona mesura que hem implementat per a la bona gestió política dels diners públics és que s'han d'aportar diferents pressupostos abans de realitzar la despesa o fer el contracte (no ho exigeix ​​la llei, ens ho exigim nosaltres des que hem arribat). Amb això s'aconsegueix que tota despesa porte una comparació de preu o servei (Posa un exemple; què fem quan anem a comprar alguna cosa per casa, comprem el primer que veiem? O comparem els preus ?, el que fem és comparar i triar el que considerem millor).
Es demanen els pressupostos i una diligència del regidor explicant breument el motiu de l'elecció. Una cosa que sembla tan senzilla, està aconseguint optimitzar recursos públics i estalviar diners al ciutadà.
Estem d'altra banda, potenciant el comerç local i la contractació d'empreses del municipi
Hem licitat molts contractes amb la finalitat de millorar els serveis que ofereix l'Ajuntament: assegurances, telefonia, manteniment de piscines, bar del poliesportiu, l'escola d'estiu, arranjament de carrers, camins, solució d'inundacions tots els IFS (1.2000.00 de inversions 2016), etc.
Finalment en este apartat, dir que hi ha licitacions pendents i que volem solucionar; neteja d'edificis, grua...

SERVEIS JURÍDICS

Quan vam arribar a esta àrea ens trobem una despesa desmesurada, al meu entendre, abusiva. Vaig a donar alguna xifra:
En els anys 2007-2015 es van gastar més de 2 milions d'euros en advocats. I si ho reduïm als anys 2011-2014 més d'1.200.000 €
Esta situació es va tallar d'arrel, complint així el compromís polític de reduir considerablement aquesta partida L'any 2016 és l'any complet que hem estat, el nostre despesa ha estat entre un 60-70% d'estalvi. (De 200,000-50,000).

CEMENTERI
Per finalitzar parlaré breument del Cementeri: aquest any en principi s'acabessin l'illa de nínxols està sense acabar i s'executaran les cobertes a dues aigües d'entre les files de nínxols.

[Img #9251][Img #9252]

Acceda para comentar como usuario Acceda para comentar como usuario
¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Bétera Informacio • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2017 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress